Uztura bagātinātājs – kolagēns būtu galvenais strukturālo olbaltumvielu veids organismā, kam tad jau ir būtiska loma veselu locītavu, ādas un arī citu organisma audu formēšanā. Bez tam dabiskais kolagēns ir pamats daudz sarežģītākām ķermeņa struktūrām, kā piemēram, kauliem un zobiem, skrimšļiem un arī iekšējiem orgāniem. Pats kolagēns notur mitruma līmeni ādā, kas tad palīdz tai noturēties tvirtai, kā arī nedaudz pasargā dermas virsējo slāni no UV bojājumiem. Citiem vārdiem, kolagēns jau ir svarīga cilvēka ādas sastāvdaļa, bez kuras tā vienkārši nespēj saglabāt savu jaunību un veselīgo izskatu. Kāpēc cilvēkiem patīk uztura bagātinātāji un to izmantošanā nokļūst kolagēna pulveris, tabletes vai dzeramais kolagēns? Jo jau 30 gadu vecumā olbaltumvielu sintēze uzsāk ātri mazināties, kas tad noved pie pašas ādas plānuma, ļenganuma un arī sausuma. Uzrodas pirmās grumbiņas, novājinās locītavas un kauli, un ķermeņa sevis dziedināšanas spējas samazinās. Tādēļ kolagēna lietošana kļūst jau par ikdienas sastāvdaļu daudziem no mums.

Kolagēns locītavām vai ādai, kā var atšķirt veidus?

Dažādi uztura bagātinātāji, kur ir pats kolagēns, pirkt var iepakojumos ar marķējumu: pirmais, otrais, trešais tips. Kopumā tad ir pat 28 dažāda tipa kolagēna, bet mūsu ķermenis pieņem I, II, III un IV veidu. Ražojot kolagēnu, pamatā jau tiek izlaisti pirmie 3 tipi. 1. tipa olbaltums jau ir nepieciešams kauliem, ādai, cīpslām, acu radzenei, muskuļiem un citam. 2. tipa kolagēnu izmanto skrimšļa veidošanai, kā kolagēns locītavām, taču 3. tipa kolagēns ir iiesaistīts asinsvadu ražošanā, pie tam šis kolagēns muskuļiem ir labi atbilstošs, ka arī ādai un matiem. Visi šie varianti pēc sastāva būs līdzīgi. Tie tikai atšķiras viens no otra pēc secības, kā aminoskābes tiek veidotas, un arī oksilizīna atlikumu skaita ķēdē. Praksē varētu teikt, ka viena un tā paša tipa kolagēni atšķiras, var būt, ka to ietekmē pati formula, piedevas vai veids, kā tas izdalās. Kad cilvekiem būtu nepieciešams kolagēns, lai tieši atrisinātu konkrētu problēmu, tajā gadījumā vislabāk atlasīt šeit vispiemērotāko, kā piemēram, kolagēns nagiem, ādai vai arī kolagēns muskuļiem, taču, ja gribat “profilaksei”, šajā gadījumā labāk izvēlēties ar papildu piedevām.

Uztura bagātinātāji online vidē – kādā veidā piemeklēt?

Šodienas pasaulē jebko droši var nopirkt onlainā, arī dažādi uztura bagātinātāji pieejami lielā variācijā. Kā var ieraudzīt to īsto kā arī cik tad daudz pielietot, kad pērkat internetā. Nav būtiski, vai pat ir nepieciešams kolagēns ādai, skrimšļiem vai kolagēns muskuļiem, nozīmīgi būs izprast, kāds tieši būtu mērķis. Profilaksei kolagēna lietošana būs pietiekoša ar pieciem g, bet ādas novecošanās vai pat kad ir bojātas locītavas, var lietot desmit g dienā. Ķermeņa ikdienas vajadzība būtu otrā tipa kolagēns 40 mg daudzumā. Vidējs kurss iet 3 mēnešus. Un pat, kad nepieciešams kolagēns ādai, nozīmīga tomēr ir komponentu molekulmasa. Pievērsiet īpašu vērību uz vitamīniem. Kolagēna sintēze nav iespējama bez mikroelementiem un vitamīniem, tāpēc jau ir vajadzīgs, tomēr, lai tie uztura bagātinātāji saturētu visas vajadzīgās minērālvielas, it īpaši C vitamīnu. Kad nepieciešams uztura bagātinātājs – kolagēns, pirkt to var gan online vidē, gan arī aptiekā uz vietas. Kaut gan protams onlainā ir vienkāršāk, tajā pat brīdī vienmēr centieties noskaidrot ko vairāk par firmu arī gadījumā, ja nepieciešams vienīgi uztura bagātinātājs – kolagēns, atsauksmes nedrīkst aizmirst, būs cītīgi tās jāizpēta.

Leave a comment

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *